SDI, direkt enjeksiyonlu araçlarda uygulanan Sequent Gaz Fazı sistemidir. TSI, TFSI, GDI, Ecoboost vb. motor tipleri gibi direkt enjeksiyonlu araçlara, motor kodu ve benzin ECU kodu kontrolü yapılarak LPG dönüşümü yapılır. Sequent sistemleri gibi enjektör ile manifolda gaz fazında yakıt gönderir. Kolay uygulanması ve LDI sistemine göre daha uygun fiyatının olması, kullanıcıya dönüşüm maliyetinde avantaj sağlar.
Ekipmanlar
1. 1 adet SDI ECU
2. 1 adet Genius regülatör
3. 1 adet ET98 LPG Gaz Valfi
4. 3, 4, 5 veya 6 silindir sayısına göre LPG enjektörü
5. 1 adet sıcaklık basınç sensörü
6. 1 adet FJ1 filtre
7. 1 adet Yakıt seçici anahtar
8. Su hortumu
9. Gaz hortumu
10. Enjektör ve vakum hortumu
11. Montaj seti
Sıralı Otogaz Sistemleri
Aracın ilk çalışmasının benzin ile yapıldığı daha sonra motor sıcaklığının 40°C’ye gelmesi ile birlikte otomatik olarak gaza geçen sistemlerdir. Egzoz gazları içerisindeki oksijen miktarı ölçülerek, elektronik kumanda ünitesi yardımı ile yakıt miktarı Regülatör ve enjektörde uygun şekilde düzenlenmektedir.
Araçlarda Sıralı Otogaz Dönüşümü Nasıl Yapılır?
LPG Tankın da bulunan gazın, yakıt hattı çekilerek motor kısmına getirilmesi ile Regülatör, yüksek basınç altında sıvı olan gazı buhar fazına çevirir. Regülatörden buhar fazında çıkan LPG filtre edilir ve pisliklerden arındırılır. Daha sonra enjektörler vasıtası ile silindirlere verilerek yanma sağlanmış olur.
Mekanik montajın ardından, araca özel kalibrasyon yapılır. Sistemin devreye girmesi için kalibrasyonun yapılması şarttır. Kalibrasyon ile LPG ECU’su aracın tüm çalışma parametrelerini hafızasına alarak benzin haritasının aynısını LPG için oluşturur. Böylece araçta hiçbir performans kaybı yaşanmaz.
Kalibrasyondan sonra araç gaza geçmeye hazırdır.